Melbourne en Adelaide

27 februari 2019 - Adelaide, Australië

Hey guys,

Korter verhaaltje dit keer.

Ik begin bij Melbourne! Wat een ontzettend gave stad is dat, ik kwam aan rond een uur of 2, ik besloot direct door te gaan om de streetarts van Melbourne te bekijken. Ik verdwaalde steeds in de stad, maar uiteindelijk heb ik alles kunnen zien. Na de streetarts besloot ik door te gaan naar de southbank om de skyline van de stad te zien en daarna nog even door te lopen naar de botanic gardens. Daarna liep het al tegen 5 uur en besloot ik terug te gaan naar het hostel. Maar wat had ik gedaan.... ik had het verkeerde hotel ingetypt (je had een hotel en een hostel in dezelfde naam) waardoor is dus een uur gelopen had en in the middle of nowwhere uitkwam. Toen ik het goede hostel had ingetypt was het nog een uur terug lopen... zucht, omdat mijn voeten vrij zeer deden (ik liep op mijn half kapotte Allstars) besloot ik een uber terug te pakken naar het hostel... maarrr: mijn uber was ook verdwaald. Dus zo gek was mijn actie niet ;p.

De volgende dag moest ik er vroeg uit, het was great ocean road day! We werden opgehaald (de chauffeur was mij bijna vergeten mee te nemen) vlakbij mijn hostel. Het was ongeveer 2 uur rijden voordat we op de great ocean road waren. We reden langs de zee en gelukkig werd het steeds wat minder bewolkt. Aan het einde van de middag kwamen we aan bij the 12 apostels en dit was echt waanzinnig mooi! Nadat we weer terugkwamen in Melbourne gingen we nog even met zijn allen naar de Victoria night market, daar wat rondgelopen en gechillt met wat meiden van de Tour, erg gezellig.

De volgende dag wilde ik niet teveel doen, ik ben naar Brighton beach gegaan, naar die gekleurde huisjes en daarna naar St Kilda. Toen ben ik terug gegaan naar het hostel om de rest van de middag te relaxen. Savonds ging ik nog wat drankjes doen met een meisje van de Tour op een rooftopbar, hier konden we de zon zien zakken achter de wolkenkrabbers van Melbourne.

Toen zat mijn tijd in Melbourne er alweer op en was het adelaide tijd.

Ik kwam rond avondeten tijd aan in adelaide en heb de eerste dag dus niet zoveel gedaan, maar eindelijk! Wat is het lekker warm hier. Snel wat gekookt en daarna lekker geslapen.

De volgende ochtend had ik afgesproken met een meisje die ik had leren kennen op Facebook, er sloot zich nog iemand aan en we besloten door adelaide te gaan fietsen, dit schijnen heel veel mensen te doen, we gingen fietsen rondom het riviertje, wat heel mooi was. Daarna gingen we naar het strand. De citybeach is echt heel mooi, het heeft een afkoelende zee en een wit strand, erg gaaf. We hebben tot een uur of 6 gechillt op het strand en daarna uit eten gegaan.

De volgende dag had ik weer een rustige dag, ik heb eindelijk weer kunnen facetimen met Arnaud, daarna ben ik weer naar het strand geweest, hier heb ik mijn reisgenootje ontmoet met wie ik ga roadtrippen door west-Australië. Erg gezellig en ik heb er erg veel zin in.

De dag erna ging mijn wekker om 5 uur, ik ging naar kangaroo island. Ik had geen idee wat ik er van moest verwachten, maar het was echt ontzettend mooi. Helderblauwe zeeën, witte stranden, wilde koala’s en kangoeroes. Hier heb ik 2 dagen doorgebracht om daarna terug te gaan naar adelaide.

Toen ik mijn nieuwe hostel moest boeken na kangaroo island waren er niet veel opties meer. Ik zit dus nu in een hostel zonder airco (denk dat de kamer zo’n 45 graden is snachts) en een matras die zo dun is dat ik de lattenbodem onder mij kan voelen. Erg chill allemaal weer ;p maar goed, reizen hoeft dan ook niet altijd mee te vallen ;p. Gelukkig blijf ik hier maar 2 nachten en morgen vlieg ik door naar Perth.

Ik zal kijken of ik nog een tussentijdse update kan doen, ligt er maar net aan hoeveel zin en tijd ik hiervoor heb.

Groetjesss!

1. A. Loman-Mulder:
    27 februari 2019
    Dag Dian. Wat mooi allemaal. Als ik het goed begrijp ga je niet naar Willem en Rita. Dan mail ik hun dat even. Rita is morgen jarig dus ik moet toch mailen. Veel plezier in Perth. Liefs oma
  2. Trienke Boschker:
    28 februari 2019