Nieuw Zeeland part 2

4 februari 2019 - Auckland, Nieuw-Zeeland

KIA ORA (hallo in Maori)

Ik moest even denken waar ik was gebleven met mijn blog maar dat was in christchurch. Op dit moment zit ik aan het einde van mijn trip in Nieuw Zeeland. De eerste blog heb ik het over het zuiden van NZ gehad, na onze stop in christchurch zijn we omhoog gegaan. Onze eerste stop was kaikoura, dit is een ontzettend schattig klein stadje. We kregen daar de optie om met Dusky dolfijnen te zwemmen. Helemaal gepakt in wetsuits (water was 13 graden) gingen we met ze zwemmen. Het leuke aan deze dolfijnen is dat ze erg nieuwsgierig zijn en graag met je willen spelen. We moesten de meest grappige klakkende of piepende geluiden maken om hun aandacht te trekken. Wat ze vervolgens deden was echt geweldig, ze bleven rondjes om je heen zwemmen totdat jij opgaf (omdat je mega duizelig was) en als je bijgekomen was deden ze het opnieuw. Ze kwamen zelfs zo dichtbij dat je ze kon aanraken. Dat is denk ik zeker mijn grootste highlight van NZ!

Na kaikoura gingen we door naar Nelson, dit moet je een beetje vergelijken met Byron Bay (hippie stad). Maar in Nelson is de Abel Tasman national park, we hebben door dit gebied gekayakt wat echt prachtig was (ik zal proberen wat foto’s te uploaden). Na het kayakken hebben we gehiked naar een Bay in het Abel Tasman park. Dit was echt heel mooi, heel helder water en de kleur van het water was zo verschillend. In Nelson heb ik ook mijn eerste kater gehad 😂😂😂

Na Nelson gingen we door naar Wellington, hier heb ik mijn allereerste voetbal wedstrijd gezien, wat erg leuk was. Het was een wedstrijd tussen Wellington en Melbourne ! Helaas hebben we van een paar topdeckers afscheid moeten nemen!

Na wellington gingen we door naar tongariro, dit was echt ontzettend vet! Tongariro National Park bestaat uit alleen maar vulkanen. We moesten om 4 uur in de nacht opstaan om de hike te kunnen doen. Om 5 uur kwamen we aan bij de vulkaan. Het was 20 kilometer lopen. Alleen omdat het zo stijl was en het merendeel uit alleen maar rotsen bestond duurde de wandeling 6,5 uur. We waren echt kapot met zn allen. Na de hike hebben we dan ook allemaal een powernap genomen. De dag erna liepen we allemaal mank omdat we zo’n spierpijn hadden. Goed, na Tongariro gingen we door naar lake Taupo, dit is het grootste meer van het noorder eiland. Omdat het super warm weer was, hebben we lekker een duik genomen in het meer. Je kon niet echt goed in de zon liggen want dan verbrandde je levend! Sommigen presteerden het zelfs om in de schaduw te verbranden !! Na lake taupo gingen we iets interessants doen, we gingen slapen in een Marae. Dit is een typische Maori woongebied. Het was een groot huis met allerlei enge uit houtgesneden beelden, we moesten ze op een traditionele manier begroeten, dat was: hand schudden en twee keer met de neuzen tegen elkaar aan. Dat was zo vreemd want je moest elkaar blijven aankijken (daardoor ga je ontzettend scheel kijken 😂). We hebben met zn allen de hakka geleerd en we zijn met zn allen in die grote ruimte blijven slapen. Echt een leuke ervaring! De dag erna gingen we naar Rotorua, dit is een klein plaatsje wat ontzettend stinkt. De hele dag door ruik je zwavel en er komt zelfs rook uit de grond! In Rotorua heb ik geraft en het leuke was dat we van een 7 meter hoge waterval afgeraft zijn! Ik viel er gelukkig niet uit ! Na het raften ben ik nog een canopy tour gaan toen, dit was erg vet!

Na Rotorua gingen we door naar Auckland met een tussenstop bij de Waitomo Caves. Daar heb ik een boottochtje gedaan tussen de glowworms en de grotten, echt heel gaaf om te zien. Na Waitomo kwamen we aan in Auckland en gingen we eten bij elliot stabels. Dit is een groot plein met allerlei tafels in het midden en restaurantjes aan de zijkanten waar je eten kan bestellen. Na het eten hebben we helaas afscheid moeten nemen van 3/4e van de groep. Zij gaan helaas niet mee naar Bay of Islands.

De volgende dat kregen we een kleine tour door Auckland en hebben we de skyline van Auckland mogen zien! Was erg gaaf was (foto’s op mijn instagram). Na Auckland ging de rit door naar Bay of Islands, we kwamen daar rond 4 uur aan. De anderen gingen rock the boat doen, helaas was dat mij net iets te duur waardoor Anna en ik besloten om alleen te kayakken de volgende dag. De kayak tour was erg gaaf, we hebben zelfs pinguïns gezien!!!! Daarna hebben we nog eenmalig met zn allen gegeten voordat de terugreis aan Auckland begon.

Zo daar ben ik nu, Auckland, het is een super grote stad maar ook een beetje vaag. Er zijn veel vage zwervers etc etc. Maar de stad zelf is wel mooi. Ik heb maar een dag om de stad te verkennen en heb een beetje door de harbour gelopen met een meisje van de Tour! Morgen wacht alleen nog de hobbiton tour op mij, wat mij erg gaaf lijkt en dan pak ik het vliegtuig naar Tasmanië !

Zo een erg lang verhaal maar jullie zijn weer up-to-date!

Jullie horen weer van mij als ik mijn trip in Tasmanië klaar heb!