Oostkust tot aan Brisbane

18 april 2019 - Cairns, Australië

Hey allemaal even weer een update vanuit hier !

Ik ben klaar met het reizen van de oostkust en zit nu bij een vriendin in Perth!

Ik ben op 29 maart aangekomen in Cairns. In Cairns heb ik 2 tours gepland staan. De eerste tour was naar de watervallen, wat nu erg mooi was aangezien het regenseizoen erg nat is geweest. Dus de watervallen waren erg groot. We gingen naar 3 of 4 verschillende watervallen waaronder de Millaa Millaa falls. We mochten zwemmen in de meertjes rondom de watervallen wat erg verfrissend en leuk was! Ik heb daar een meisje ontmoet met wie ik verder ging reizen. De tweede tour die gepland stond was Cape Tribulation en de Daintree River. Helaas konden we hier niet zwemmen want in de zee waren de dodelijke kwallen (cape trib) en in de River zaten krokodillen. We gingen met een bootje over het water om krokodillen te spotten! Wat erg gaaf was!! Krokodillen zijn erg vette beesten !!!! De volgende dag ging ik met Janessa (meisje van de tour) naar

Mission Beach, helaas was het verschrikkelijk weer en konden we niet echt op het strand liggen, dus we hebben wat door het dorpje gelopen en toen het eindelijk wat beter weer werd hebben we wat over het strand gelopen. Na Mission Beach gingen we door naar Magnetic Island. We gingen met Greyhound naar townsville en pakten hier de Ferry naar MI. We besloten de volgende dag een Barbie auto te gaan huren (vele hebben deze gezien op instagram). Hiermee hebben we het eiland over gecrosst (1 weg,12 km). We hebben een aantal hikes gedaan en we hebben koala’s en wallaby’s gezien, wat super leuk was! De dag erna hebben we een relax dagje gehad bij het zwembad, wat erg fijn was. Hierna moesten we helaas weer terug naar Townsville om daarna door te gaan naar Agnes Water. Helaas stopte Janessa in Airlie Beach maar kwam een dag later ook naar Agnes. Ik heb de eerste dag op het strand gelegen en samen met Janessa hebben we een sunset tour gedaan in town of 1770 wat ontzettend gaaf was, je hebt namelijk geen zonsondergang in de oostkust. Na Agnes ging ik door naar Rainbow Beach, ik kwam er achter dat hier eigenlijk niet zo veel te beleven was maar het was toch alleen maar een tussenstop voor Fraser Island. De volgende dag was het dus FI time! We werden rond half 10 opgehaald met 4x4 auto’s en reden naar de ferry die ons naar Fraser toebracht. We reden eert naar onze lunch toe en toen mocht ik rijden! So excited !!! Het is op zich best simpel als je over het natte zand rijdt, zodra je over zacht zand rijd kun je het een beetje vergelijken als sneeuw alleen is het niet echt glad (en 30 graden ;p). Ik kwam 1 mega grote heuvel niet in 1 keer op maar ik heb gelukkig niet vast gezeten in het zand. Op Fraser gingen we naar verschillende meertjes en kreken wat super leuk was !!! We hebben 2 dagen op Fraser gezeten met super gezellige mensen en toen was het tijd om terug te gaan naar Rainbow Beach waar we nog wat gezellig hebben gedronken met een paar van de tour! Na Rainbow Beach ging ik door naar Noosa Heads. Daar heb ik nog weer afgesproken met Janessa en heb ik een Coastal Walk gedaan en ben ik naar de Everglades gegaan wat ontzettend leuk was! Ook weer veel leuke mensen ontmoet ! Na Noosa ging ik door naar Brisbane waar ik had afgesproken met Simona met wie ik de tour in Tasmanië heb gedaan wat weer erg gezellig was (: verder Brisbane een beetje doorgelopen en her en der wat dingen gekocht. De dag erna ging ik naar de Australia Zoo, dit is een dierentuin die in het teken staat van Steve Irwin! Dit was ontzettend gaaf! Dit was dan tevens ook het einde van mijn Oostkust trip tot Brisbane !

Zoals ik al zei zit ik nu in Perth bij een vriendin! Zodra ik in Sydney ben zal ik weer een update doen !