Westkust (Broome-Albany

5 april 2019 - Perth, Australië

Hallo allemaal!

Zoals beloofd komt hier mijn blog van de westkust! We hebben zoveel gedaan en gezien, dat ik waarschijnlijk niet alles ga vertellen omdat jullie dan over een jaar nog zitten te lezen !

Op 1 maart mochten we de campervan ophalen, helaas konden we pas 2 maart later in de avond beginnen omdat we bijna alles uit het hostel waren vergeten mee te nemen (eten enzo). We begonnen in Perth en reden door naar Lancelin waar we gingen sandboarden! Dat is heel gaaf alleen het waaide iets te hard eigenlijk! Na Lancelin gingen we door naar de pinnacles, het was deze dag heel mooi weer. De pinnacles zijn erg vage rotsen en erg veel, wat een waanzinnig effect geeft. Ik zal er wat foto’s van plaatsen. Na de pinnacles gingen we door naar Geralton, hier besloten we naar het strand te gaan, we dachten dat we de gravelroad konden nemen, wat uiteindelijk eindigde in weggesleept moeten worden omdat we vastzaten in het zand. Ik heb nog nooit zo hard gelachen. Na geralton gingen we door naar Horrocks waar we een relaxed middagje op het strand hebben gehad om daarna door te rijden naar Hutt River Province. Dit is een heel grappig verhaal, toen we aankwamen zei de eigenaar: meld je morgen eventjes dan krijgen jullie een stempel in jullie paspoorten, wij dachten wat gek. Kwamen we er even later dus achter dat het een compleet eigen landje is van een paar hectaren (het is dus een land in een land). We verbleven hier 1 nacht en daarna gingen we door naar Hutt River, dit is een roze meer, het was hele erg mooi, ook hier zal ik een foto van plaatsen (alleen nooit gedacht dat roze meren zo zouden stinken). Na hutt river gingen we door naar Kalbarri, we gingen eerst naar het national park en daarna zwemmen in de zee. Helaas wilden de jongens niet volledig het nationaal park in waardoor we veel geskipt hebben. Na kalbarri gingen we door naar monkey Mia met een stop in shell Bay, dit is een strand die bestaat uit alleen maar schelpjes en hier zagen we onze eerste roggen. We overnachtten vlak naast de zee.

De volgende dag gingen we dan naar monkey Mia, we kwamen al vrij laat aan en besloten daar te overnachten om de volgende dag dolfijnen te voeren. We hadden eindelijk een warme douche, waar we uiteraard erg blij mee waren. Hier ontmoetten we Nelly en Felix met wie we verder gingen reizen.

De volgende dag moesten we vroeg op om de dolfijnen te voeren, we hadden geluk dat het niet heel druk was, dus we konden veel van de dolfijnen zien. Helaas konden we niet het national park in omdat dit 4x4 only is. Van monkey Mia gingen we door naar Coral Bay, hier hebben we geboekt voor ningaloo reef. In eerste instantie had ik geboekt voor een whale shark snorkel tour, maar helaas werd deze de dag ervoor gecanceld. Omdat we niet direct de volgende dag konden boeken zijn we eerst naar Exmouth gereden. Dit was de eerste keer dat het suptropisch en super heet was. We hebben in exmouth het nationaal park bezocht, maar ook hier konden we niet alles zien omdat het meerendeel 4x4 only is ! Maar alsnog wat we konden zien was heel erg mooi!

Van exmouth zijn we weer terug gereden naar Coral Bay om de snorkeltour te doen. We hebben gesnorkeld met schildpadden, kleurige visjes, een hele school vissen, haaien, mantel Rays en noem het maar op! Het was echt geweldig mooi en het rif was nog levend !!!! De tour duurde ongeveer een dag en het was erg mooi!

Na Coral Bay besloten we door te gaan naar karanjini national park. Dit was ongeveer 2 dagen rijden (geloof me, dat is normaal hier) we kwamen er in de ochtend aan en hebben het park bekeken. Dit is echt een super mooi national park, het is midden in de outback, wat betekend dat de vliegen ons erg leuk vinden! De eerste dag hebben we wat hikes gedaan. De tweede dag zijn we opzoek gegaan naar de natural pools. Dit zijn watervallen met een diep meer waarin je dan kan rondzwemmen en het is altijd lekker koel water. Dit was een hele leuke ervaring. Daarna gingen we door naar Port Hedland, we kwamen in de avond laat aan en gingen in de ochtend vroeg weg en hebben de jongens alles overgeslagen. Van Port Hedland gingen we door naar broome. Hier hebben we (gelukkig) gedag gezegd tegen de jongens maar helaas ook van Nelly en Felix!

Toen kwam de terug weg, 2400 km in 3,5 dag! De eerste 2 dagen hebben we crazy veel gereden, 900 km per dag, dit deden we zodat we eindelijk kalbarri national park konden bezoeken en andere uitkijkpunten die we graag wilden zien. De laatste 2 dagen hebben we gelukkig nog veel kunnen zien van noord-western Australia. We hadden besloten om naar Albany te gaan vanuit Perth, dus we gingen naar South-Western australia. Ik denk dat dit het meest mooie stuk van heel Australië is! Ze hebben alles, heldere meren en rivieren, pink lakes, zee, bomen en het is een stuk kouder! We verbleven bijna iedere avond naast de zee en we zijn alle national parks doorgegaan en het was super mooi!!! Ook hier zal ik proberen wat foto’s van te plaatsen. Net voor Albany heb ik Vanessa’s vriend Andi ontmoet en hiermee hebben we verder gereisd! We gingen naar Albany (dit is echt een super leuk stadje) en van albany zijn we weer terug naar Perth gegaan met onderweg stops op scenic plekken!

De laatste nacht verbleven we op een strand parkeerplaats (don’t worry, dit was legaal) en kregen we onverwacht bezoek van wat kangoeroes! Deze beestjes blijven heel vet !

De volgende dag moesten we terug naar Perth en moesten we de auto weer inleveren! Andi en Vanessa waren zo vriendelijk om mij naar de AirPort te brengen zodat ik geen uber hoefde te nemen.

Gelukkig heeft een slecht begin nog een goed einde gekregen! Willen jullie weten waarom ik het niet zo naar mijn zin had mogen jullie mij altijd een berichtje sturen (: maar ik zal het hier niet in zetten)!

Van Perth vlieg ik naar Cairns! Ik zal jullie een update van de oostkust geven zodra ik daarmee klaar ben !

Ik hoop dat het niet te lang was maar dit was mijn verhaal over de westkust!

Groetjes en tot snel (:

1. Trienke Boschker:
    5 april 2019
    Jaloersmakende verhalen😉, zo gaaf.En dat je jezelf soms tegenkomt hoort er ook bij.
    Veel plezierin Cairns.