Week 1:

25 januari 2019 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

(Ik had m al wat eerder moeten posten, maar ik vergeet het steeds).

Hey mates,

Oké! Ik ga deze blog starten met: NIEUW ZEELAND IS GEWELDIG. Niet alleen vanwege de groep, of het vele uitgaan hier. Nee, ook vanwege de fantastische natuur, het is zo mooi, zo ongerept en zo ruig. Ook is het prachtig groen (en dan is het nu zelfs even een droog seizoen). Ik begon dus in christchurch, daar werden we opgepikt door Buzzel (de topdeck bus), deze bracht ons met verschillende mooie stops naar Fox Glacier. Dit is een van de weinige nog grote gletsjers in NZ. Helaas waren de excursies naar de gletsjer zelf erg duur waardoor ik deze heb moeten overslaan, maar de wandeling er naar toe was al heel prachtig. Na Fox Glacier zijn we doorgereden naar Queenstown, een beetje in het zuiden. Dit stadje bestaat volgens mij alleen maar uit backpackers, ik heb nog geen local gezien. Maar goed, dit maakt het wel heel erg gezellig (met name met uitgaan😂) in Queenstown heb je heel veel activiteiten om te doen, vandaar wat we hier vrij lang blijven. Het meeste wat je daar kan doen is bungeejumpen, canyonswings of skydiven (ik skip dit maar) maar je hebt ook veel leuke tours over het water en in het prachtige landschap. Na Queenstown gingen we naar milford sound wat helaas wat regenachtig was (lees behoorlijk) waardoor ons zicht niet zo helder was en dat het eigelijk te koud was om naar buiten te gaan. Hierna zijn we doorgereden naar lake Ohao, wat prachtig was. We hadden een hotel met lake uitzicht vanuit de hottubs, de lake zelf was behoorlijk koud. De dag erna zijn we naar mount cook gegaan. Het waren 300 traptreden omhoog, maar je zag daar een prachtige gletsjer en een meer vol met melk water. Wat erg gaaf was. Helaas zat toen het eerste deel van de trip er op en verlieten er ons een hele boel! Ik kijk er erg naar uit wat ik allemaal nog ga zien !

Jullie horen snel weer van mij ❤️

1. Bianca:
    25 januari 2019
    Wat leuk om zo van de zijlijn een beetje te mogen mee genieten van je mooie reis. Net je film van de dolfijnen gezien , geweldig . Kom maar op met je verhalen en foto’s.
  2. Nathalie Kamp:
    25 januari 2019
    Super leuk om te lezen. Nog heel veel plezier en kan niet wachten op je volgende verhaal!
  3. Trienke Boschker:
    Wat een prachtige ervaringen
  4. Chantal:
    25 januari 2019
    Wat gaaf Dian! En leuk dat je ons via je blog een beetje meeneemt op reis. Veel plezier!!! 😘.